Op 26 januari 2022 stapte Mediafin in de wereld van audio en lanceerde verschillende redactionele podcasts. De 7 en Le Brief, de dagelijkse nieuwspodcasts van De Tijd en L’Echo groeiden al snel uit tot de referentie in de markt. Het redactionele aanbod werd uitgebreid met verschillende wekelijkse podcasts zoals Beurvoyeurs en Tracker en series zoals De Ziel van Parijs. Vandaag melden we met trots dat de Mediafin podcasts op minder dan 1 jaar tijd de kaap van de 5 miljoen downloads overschreden hebben.
Het podcastaanbod van Mediafin viel ook sterk in de smaak bij verschillende adverteerders. Onder andere BMW, Proximus, Belfius en Peugeot linkten hun merken aan De 7 en Le Brief, Bolero werd partner van Start to invest en Porsche investeerde in De Ziel van Parijs. Dankzij verschillende advertentie-mogelijkheden en native storytelling komen de luisteraars van onze podcasts immers op een natuurlijke manier in contact met merken. Naast sponsoring van redactionele podcasts werden er ook doorheen het jaar verschillende tailor-made immersive podcasts (branded content) gelanceerd. Enkele voorbeelden van recente samenwerkingen zijn de podcast Aperitivo! voor Martini, een native stitch voor EY aan Start to Metaverse van De Tijd en En Clair: Le métavers van L’Echo en een samenwerking met verschillende autopartners in de reeks De Auto van Morgen.
Voor meer informatie over ons aanbod, contacteer Sven Lybaert, Head of Digital & Agencies bij Trustmedia op 02/422.05.08 of via sven.lybaert@trustmedia.be
Beluister hier onze Nederlandstalige podcasts: https://www.tijd.be/podcasts.html
Beluister hier onze Franstalige podcasts: https://www.lecho.be/podcast.html