Content Republic, de native advertising en branded content experten van Trustmedia, zijn meermaals genomineerd voor de Native Advertising Awards. Maar liefst drie cases dingen mee naar één van deze prestigieuze awards.
• Best Use of Podcasts: New Insights: Start to Metaverse (EY)
De podcast ‘Start to Metaverse’ /’En clair: Le Métavers’ maakt deel uit van een multimediaal redactioneel dossier van De Tijd en L’Echo. De redactionele podcast werd aangevuld met 3 minuten branded content waarin onze partner EY uitlegt hoe ondernemers de Metaverse voor hun bedrijfsactiviteiten kunnen inzetten. Via de native stitch, een nieuw advertentieformaat, vloeien redactionele en branded content naadloos in mekaar over.
Meer informatie over deze case vindt u op: https://contentrepublic.be/en/projects/start-to-metaverse/
• Best Use of Infographics: Nyrstar – Battery Energy Storage System (BESS)
Het Battery Energy Storage System van Nyrstar is vergelijkbaar met een reuzebatterij van 24 zeecontainers groot, boordevol batterijcellen. Omdat batterijtechnologie erg technisch is, gebruikte Content Republic de voordelen van visuele storytelling in een digitaal formaat.
Meer informatie vindt u hier: https://nyrstar.tijd.be/bess/
• Best Research Project: The Power of Podcast
The Power of Podcast is het eerste grootschalige Belgische onderzoek over podcasts. Het eerste deel van het onderzoek werd uitgewerkt samen met IPSOS en beschrijft de adoptie en het luistergedrag van de Belg. Het tweede deel werd uitgevoerd in samenwerking met Universiteit Antwerpen en focust op de perceptie van verschillende types van advertising in podcasts.
Download hier enkele resultaten uit onze studie: https://trustmedia.be/lezers/#onderzoeken
Meer informatie? Contacteer Tom Michiels, director Content Republic, via tom.michiels@contentrepublic.be