Digital Media Awards Europe 2024: Alle Belgische nominaties voor Trustmedia

Op maandag 8 april 2024 maakte de World Association of News Publishers, de wereldwijde organisatie van de pers, de genomineerden van de Digital Media Awards Europe 2024 bekend. Deze awards erkennen de beste projecten in de nieuwsmedia-industrie.


Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin (uitgever van businesskranten De Tijd & L’Echo), werd maar liefst 2 keer genomineerd en schrijft hiermee alle Belgische nominaties op zijn naam.


De eerste nominatie gaat naar ESG District in de categorie Best Use of AI in Revenue strategy. ESG District is een platform op tijd.be en lecho.be waar alle informatie over duurzaamheidsinspanningen van bedrijven wordt gecentraliseerd. Het platform stelt een speciaal ontwikkelde AI-tool ter beschikking – de AI Assistent – die toelaat om snel en efficiënt tot alle nodige inzichten te komen. Gebruikers kunnen specifieke vragen stellen aan de AI Assistent. Op basis van alle beschikbare informatie geeft de AI Assistent relevante antwoorden, gaande van specifieke info over één bedrijf, tot algemene vergelijkingen tussen bedrijven of zelfs sector gebonden inzichten. Het project wordt ondersteund door lokale partners, waaronder KPMG en BNP Paribas Fortis.


In de categorie Best Native Advertising Campaign zorgde het innovatieve native stitch format voor de tweede nominatie. In 2022 deed Trustmedia een uniek tweeledig onderzoek naar de kracht van podcasts, uitgevoerd in samenwerking met Ipsos, een vooraanstaande speler in marktonderzoek, en de Universiteit Antwerpen. De inzichten uit dit onderzoek leidden tot de ontwikkeling van een nieuw podcast format: de native stitch. Met een native stitch wordt branded content naadloos op het einde van een redactionele podcastaflevering geïntegreerd, vb. in de vorm van een case of een expertisestuk. In 2023 zorgde Trustmedia op die manier voor een krachtige integratie van de expertise van consultant EY rond artificiële intelligentie in de redactionele podcasts ‘De AIonauten’ van De Tijd en ‘En clair: l’intelligence artificielle’ van L’Echo.


Op maandag 15 april worden de winnaars bekendgemaakt.

 ​ 

Meer info:

Trustmedia | Mediafin
Hannelore Barbé
Marketing & Communication Manager
hannelore.barbe@trustmedia.be
+32 476 894 594