Hoe sterke merken hun voordeel halen uit een recessie.
What goes up, must come down. In ruim drie decennia ben ik als ondernemer vijf recessies doorgesparteld in het communicatievak. Samen met het team en samen met de klanten. De ervaring leert me dat ons vak een kanarie in de koolmijn is. Communicatie-adviesbureaus voelen de crisis sneller dan andere sectoren wanneer klanten preventief naar de noodrem grijpen bij sombere economische voorspellingen.
Maar we zijn ook een bijzonder veerkrachtig vak. Mensen in bureaus laten het hoofd zelden hangen en gaan actief op zoek naar inzichten, data en creatieve oplossingen die merken succesvol door de recessie loodsen. Daarmee helpen ze niet alleen de klanten maar ook zichzelf, ze bewijzen hun economische rol en tonen dat ze hun kostprijs meer dan waard zijn.
Dit boekje is een ode aan onze vechtersmentaliteit. We moeten die niet alleen cultiveren maar ook blijven voeden met nieuwe inzichten. Om elkaar, onze klanten en hun aandeelhouders te overtuigen dat communicatie geen uitgave maar een investering is. Ook in moeilijke tijden.
Marc Fauconnier – Voorzitter ACC
Klik hier om het boek te lezen.
Trustmedia en ACC starten een partnership met als doel de belangrijke doelgroep van beslissingsnemers in bedrijven en organisaties te sensibiliseren voor de waarde van sterke en waardenvolle communicatie. Lees er alles over in het persbericht.