PERSBERICHT – Comfidens helpt bedrijven om hun algemene vergadering digitaal te organiseren

Op 24 december 2020 verscheen in het Belgisch Staatsblad dat Algemene Vergaderingen van bedrijven voortaan altijd digitaal kunnen plaatsvinden zonder wijziging van hun statuten. Comfidens, het corporate & financial communications agency van Trustmedia / Mediafin, werkte als eerste communicatiebureau een aan alle wettelijke bepalingen voldoend pakket uit om Digitale Algemene Vergaderingen te organiseren.

Digitale Algemene Vergaderingen
Eind vorig jaar ondertekende de federale regering een permanente wet die het mogelijk maakt dat Algemene Vergaderingen voortaan ook digitaal georganiseerd kunnen worden zonder een wijziging van de statuten. Iets wat met de huidige coronamaatregelen zeker voor de Algemene Vergaderingen die traditioneel in het voorjaar plaatsvinden een echte must is.
Yves Van Durme, Managing Director van corporate & financial communications agency Comfidens, ziet hierin een nieuwe trend en opportuniteit voor bedrijven.

Dit opent perspectieven. Via een Digitale Algemene Vergadering bereikt een onderneming zijn aandeelhouders veel efficiënter. Bovendien besparen bedrijven ook heel wat op organisatie en logistieke kosten. Wij verwachten dat deze nieuwe vorm van Algemene Vergaderingen heel snel omarmd zal worden door zowel ondernemingen als aandeelhouders.

Yves Van Durme, Managing Director van corporate & financial communications agency Comfidens

Comfidens speelde in op de nieuwe wet en werkte in samenwerking met een gereputeerd advocatenkantoor een pakket uit waarbij Comfidens het organiserend bedrijf van A tot Z ondersteunt bij een Digitale Algemene Vergadering, volledig conform de wettelijke vereisten.

Een Digitale Algemene Vergadering is ook een uitgelezen moment voor een bedrijf om aan zijn reputation management te werken: de Algemene Vergadering wordt opgenomen in de look & feel van het bedrijf, in een professionele omgeving (in studio of op locatie) en gelivestreamd. Comfidens neemt ook de inschrijving, registratie en verificatie van deelnemers in handen met aandacht voor de naleving van GDPR. De interactiviteit en connectie met de deelnemers is een belangrijk key element van zo een Vergadering: Q&A, polls, een stem-module maken dat alle betrokkenen de nodige inspraak krijgen.

“Wij bieden een impactvolle aankondigingscampagne van de Algemene Vergadering en een postcampagne binnen het ecosysteem van De Tijd | L’Echo aan. Zo blijft het bedrijf ook na de Algemene Vergadering het juiste doelpubliek aanspreken via een multimediale aanpak. Dit maakt deel uit van onze USP: Always ON Reporting” zegt Yves Van Durme, Managing Director van corporate & financial communications agency Comfidens

Financieel DNA
Door de link met De Tijd | L’Echo, de zakenkranten van Mediafin, en de financiële experts binnen Comfidens, krijgt de Digitale Algemene Vergadering ook de correcte draagplatformen en een versterkende omkadering.


Voor meer informatie, contacteer Yves Van Durme, yves@comfidens.be.