PERSBERICHT – De Tijd en L’Echo ruimschoots marktleider bij Belgische beslissingsnemers.

Uit een marktonderzoek van Kantar blijkt dat de businessmedia De Tijd en L’Echo 6 op 10 van de beslissingsnemers binnen bedrijven bereiken die Belgische media lezen. Bovendien zijn de beide titels ook marktleider binnen zowel grote als kleine ondernemingen en ook nog eens binnen alle relevante beslissingsdomeinen.

In totaal werden dit jaar bijna 1000 zogenaamde ‘beslissingsnemers’ uit Belgische bedrijven telefonisch ondervraagd over hun gebruik van relevante Belgische nieuwsmerken binnen een professionele context. ‘Beslissingsnemers’ zijn personen die binnen Belgische privéondernemingen zowel beslissingsbevoegdheid als budgettaire verantwoordelijkheid hebben. Dit voor 7 relevante domeinen, zoals algemeen management (CEO), financiën (CFO) en fleet.

Uit de studie van Kantar blijkt dat de Belgische media 8 op 10 van deze beslissingsnemers bereiken binnen hun professioneel domein. Voor De Tijd en L’Echo is dit als marktleider reeds 6 op 10 van die beslissingsnemers. Hiermee laten ze de eerstvolgende nieuwstitel op ruime afstand achter zich.

Het marktleiderschap van De Tijd | L’Echo situeert zich zowel bij start-ups, scale-ups, KMO’s als de grotere ondernemingen. Het bereik van De Tijd en L’Echo stijgt ook naarmate het omzetcijfer van het bedrijf groter wordt, wat deze titels dan ook zeer relevant maakt voor alle adverteerders binnen een B2B context voor producten en diensten.

Uit het onderzoek blijkt nog dat bijna 9 op 10 van de beslissingsnemers die De Tijd en L’Echo lezen de krant gebruiken als een professioneel instrument om effectief beslissingen te kunnen nemen.

Nog dit: de gemiddelde beslissingsnemer binnen Belgische bedrijven is tussen de 45 en 54 jaar en mannen vormen met 57% een iets grotere groep binnen deze beslissingsnemers.

Meer informatie?

marketing@trustmedia.be