Sabato, het high-end weekendmagazine van De Tijd en L’Echo, is door een internationale vakjury uitgeroepen tot European Magazine of the Year. Deze prestigieuze onderscheiding, toegekend door het Österreichischer Zeitschriften- und Fachmedienverband (OZV), bevestigt Sabato’s leidende positie binnen het luxe- en lifestylesegment.
Uit meer dan 300 inzendingen werd Sabato geprezen om zijn innovatieve design, spraakmakende coverconcepten en hoogstaande typografie. De jury omschrijft het magazine als “een rolmodel binnen de sector, met een unieke combinatie van verrassende content, krachtige beeldvoering en uitgekiende vormgeving.”
“Als magazinebijlage bij het harde dagelijkse nieuws in de krant proberen we onze lezers even te doen wegdromen, met onderwerpen die tot de verbeelding spreken én met een vormgeving en fotografie die verrast en inspireert. Dat doen we intussen niet alleen in het gedrukte magazine, maar ook op sabato.be of op Instagram. Deze onderscheiding is een bekroning voor het fantastische werk van mijn ganse team”, aldus Sabato-hoofdredacteur An Bogaerts.
Een sterk premium merk voor adverteerders
Sabato verschijnt sinds 2008 als wekelijkse bijlage bij De Tijd en L’Echo en bereikt een hoogopgeleid en invloedrijk publiek met een sterke interesse in luxe, design en lifestyle. Naast de reguliere edities biedt Sabato adverteerders een breed scala aan formats, waaronder meerdere jaarlijkse specials en multimediale storytelling via sabato.be en sociale media.
“Deze bekroning onderstreept de kracht van Sabato als marktleider in luxe- en lifestylemedia. Het bevestigt de impact van hoogwaardige content op zowel lezers als merken. Bij Trustmedia blijven we investeren in premium mediaplatformen die sterke connecties tussen adverteerders en een engaged publiek mogelijk maken,” aldus Hans De Rore, CCO Mediafin.
De European Magazine of the Year Award wordt op 24 juni uitgereikt tijdens een internationaal mediacongres in Wenen, waar toonaangevende uitgevers en mediamakers samenkomen om de toekomst van magazinejournalistiek te bespreken.
Meer info:
Trustmedia | Mediafin – Hannelore Barbé – Marketing & communication manager
hannelore.barbe@trustmedia.be – 0032 476 894 594