Impactvol bereik

Bereik het invloedrijkste en koopkrachtigste publiek van België. De verschillende titels van Mediafin geven u toegang tot ondernemers & decision makers, investeerders en vermogende consumenten. Ontdek onze onderzoeken i.s.m. gereputeerde onderzoeksbureaus, die dieper ingaan op de interesses van onze lezers.

Mediafin merken – maandelijks bereik

2 060 000

Over alle merken en platformen heen bereiken de titels van Mediafin elke maand 2 060 000 unieke lezers

(CIM 2020, total brand)

Online

1.459.000 pageviews

(CIM Internet, december 2021,
tijd.be | lecho.be op een werkdag)

204.000 unieke
bezoekers

(CIM Internet, december 2021,
tijd.be | lecho.be op een werkdag)

De lezers

349

Hoogste selectiviteit (349) van alle Belgische kranten op hoger management en vrije beroepen

(CIM 2020, selectiviteit LLP, total brand)

<35 jaar

1 op 4 lezers is jonger dan 35 jaar

(CIM 2020, total brand)

2/3

zijn professioneel actief

(CIM 2020, total brand)

1/2

van de lezers behoort tot de hoogste sociale klasses 1-2

(CIM 2020, selectiviteit LLP, total brand)

4x

De lezers zijn 4x invloedrijker dan niet-lezers

(Influencers studie 2014)

Doelgroepen

High net worth individual

43%

De lezers van De Tijd | L’Echo bezitten 43% van het financieel vermogen van de Belgische gezinnen

(De Belg en zijn Geld 2021)

2/3

lezers heeft 1 of meerdere horloges met een waarde van meer dan € 1.000

(Horloge-onderzoek 2019)

7/10

geeft aan opgegroeid te zijn in een bovengemiddeld vermogend gezin

(De Belg en zijn Geld 2021)

7/10

van de management lezers van De Tijd | L’Echo bezit een premium automerk (x3 vs gemiddeld)

(Auto-onderzoek 2019)

53%

De lezers zijn fijnproevers: 53% van de lezers koopt geregeld wijn voor hun wijnkelder of wijnverzameling

(Passie-onderzoek 2019)

4x

De lezers hebben 4x zo vaak een tweede verblijf in vergelijking met niet-lezers

(Vastgoedonderzoek 2021)

Beleggers

De Tijd | L’Echo: een grote beleggerscommunity met een heel gediversifieerd portfolio.

9/10

lezers investeert, waarvan 8/10 in fondsen en 7/10 in aandelen

(De Belg en zijn Geld 2021)

30%

investeert maandelijks meer dan € 1.000

(De Belg en zijn Geld 2021)

1/3

lezers bezit minstens 1 eigendom als investeringsvastgoed

(Vastgoedonderzoek 2021)

Decision makers & Ondernemers

6/10

De Tijd | L’Echo bereiken 6 op 10 top level decision makers (die Belgische media lezen) in Belgische bedrijven

(Decision Power within Belgian Companies Survey 2021)

94%

van de top level decision makers in bedrijven met meer dan 100 werknemers leest De Tijd | L’Echo voor professionele doeleinden

(Decision Power within Belgian Companies Survey 2021)

7/10

De Tijd | L’Echo bereiken 7 op 10 decision makers (die Belgische media lezen) uit Belgische bedrijven met een omzet van meer dan 10 miljoen

(Decision Power within Belgian Companies Survey 2021)

130

Meest professioneel actieve lezersprofiel van alle Belgische krantenmerken (selectiviteit 130)

(CIM 2020, total brand)

Onderzoeken

De Belg en zijn Geld

In samenwerking met Kantar werd de studie ‘De Belg en zijn Geld’ eind 2021 al voor de achtste keer op rij opgezet. De rijke traditie van deze studie helpt de evolutie van het financieel vermogen en geldbeheer in België te begrijpen en in kaart te brengen.

Vastgoedonderzoek

Deze whitepaper bevat de key figures van het onderzoek ‘De Belg en zijn Vastgoed’, uitgevoerd in 2021 via Checkmarket bij meer dan 1000 respondenten.

Passie-onderzoek

Om de passies en interesses van onze lezers in kaart te brengen voerde Kantar in 2019 een studie uit. Ontdek in onze whitepaper de key figures van het onderzoek.

Horloge-onderzoek

Ontdek in deze whitepaper de key figures van het onderzoek over het consumentengedrag rond horloges, uitgevoerd in 2019 door Kantar.

Auto-Onderzoek

Onderzoeksbureau Kantar bracht in 2019 zowel autogebruik als de autoconsumptie van De Tijd | L’Echo lezers, de gemiddelde Belg en fleetmanagers in kaart. Ontdek in onze whitepaper de key figures van het onderzoek.