Audi gunt ons een preview op de toekomst van luxueus rijden

  

De autosector is in volle transformatie. Om het eigen merk te laten opvallen, zijn impactvolle en creatieve concepten noodzakelijk. Om die uitdaging inspirerend aan te gaan, ging Audi een partnership aan met Content Republic, de branded content unit van Mediafin.

  

  

Futureproof innovatie in de autosector

  

Audi staat voor vernieuwing en innovatie. Voor futureproof oplossingen en ingenieuze technieken. Een opvallend en flitsend format is dan ook de beste manier om die identiteit naar buiten te brengen.

  

Dat Audi voor een verfrissend format en voor een impactvol bereik in zee ging met De Tijd | L’Echo is geen verrassing. Het automerk wil zich als trendsetter in het luxesegment profileren en bereikt via de zakenkranten kapitaalkrachtig lezers met een grote interesse in intelligente & milieuvriendelijke wagens. Het recente Auto-Onderzoek (Trustmedia i.s.m. Kantar) onderstreept de koopkracht van deze doelgroep: 2 op 3 is lezers bereid meer dan €30.000 te spenderen aan een nieuwe wagen en de helft overweegt een hybride wagen. 80% van de lezers verkiest zelfs een auto met een lage emissie.

  

Content Republic, de branded content unit van Mediafin de uitgever van De Tij d | L’Echo, stelde Audi dan ook een multimediale interactieve longread binnen het ecosysteem van De Tijd en L’Echo voor.

  

  

Longread - Reshaping the future of luxury

  

Deze longread met de veelzeggende titel ‘The Future of Luxury’ zet de mobiliteitsthema’s van morgen in de kijker: het toenemend aandeel van elektrisch rijden en de essentiële rol van high tech in de verkeersveiligheid van vandaag.

  

Maar Audi gaat verder, met een baanbrekende video over ‘in car’ Virtual Reality die de bewegingen van de wagen incorporeert via ‘gaming experience’. Een expert-interview analyseert hoe we binnenkort met een app onze wagen kunnen upgraden met extra opties, en een artikel over ‘Driving as a Service’ speelt in op flexibel rijden: ruil de sportieve coupé in het weekend in voor een ruime break om op familie-uitstap te gaan. Zowel qua inhoud als vorm gunnen Audi en Content Republic ons een inspirerende blik achter de schermen van de mobiliteit van de toekomst.

  

Ontdek de longread: https://audi.tijd.be/future-of-luxury en https://audi.lecho.be/future-of-luxury. Contacteer ons voor meer informatie rond de innovatieve concepten van Content Republic of het auto-onderzoek: herve.dumoulin@trustmedia.be.