PERSBERICHT

De Tijd en L’Echo geven adverteerders inzicht in de merkimpact van online campagnes dankzij impactvolle tool Brand Metrics

Online adverteerders zijn meer en meer op zoek naar inzichten en data die verder gaan dan het aantal clicks en impressies. Ze zetten in op een correcte merkperceptie en willen het succes en de impact van hun online campagnes meten. Mediafin speelt in op deze vraag en tilt haar digitaal charter opnieuw een niveau hoger door adverteerders inzicht te geven in de merkimpact van online display- en branded content campagnes op tijd.be | lecho.be. Hiervoor gaat Mediafin een partnership aan met Brand Metrics: een tool die adverteerders in staat stelt de emotionele perceptie van hun brand en campagne te meten. Een krachtige mix van de juiste content, het juiste publiek en een betrouwbare omgeving is ideaal voor een performante brand awareness.

 

Mediafin gaat partnership aan met Brand Metrics

Uit onderzoek blijkt dat surfers geïnspireerd en beïnvloed worden door online campagnes ook zonder door te klikken op die advertenties. Om de échte brand impact van een campagne te begrijpen, is een diepgaandere analyse nodig.

 

Mediafin reikt adverteerders dan ook met Brand Metrics de juiste tool aan om de impact van hun merkcampagnes te meten. Brand Metrics gebruikt hiervoor betrouwbare GDPR-compliant technologie die automatisch de brand lift van een merk meet en rapporteert voor brand awareness, brand consideration, brand preference en action -purchase intentie. De tool bevraagt de surfer op tijd.be | lecho.be naar zijn attitude en gedrag ten opzichte van het merk in kwestie.

 

Zo krijgen adverteerders zicht op de merkperceptie van hun display en branded content-campagnes die ze via Trustmedia en Content Republic op de kanalen van De Tijd | L’Echo voeren. Door de emotionele impact van campagnes te meten, begrijpen marketeers en adverteerders beter hoe ze hun doelgroep impactvol kunnen bereiken. Zo kunnen ze campagnes valoriseren en bijsturen.

 

“Bij Mediafin streven we ernaar campagnes de juiste visibiliteit en draagkracht te geven door ze in een betrouwbare omgeving te plaatsen. Via onze kanalen krijgen campagnes de impact die ze verdienen bij de juiste doelgroep: kapitaalkrachtige managers, decision makers, investeerders en ondernemers. Om deze impact ook tastbaar te maken, willen we onze adverteerders de juiste metrics aanbieden. En daarvoor is Brand Metrics, de naam zegt het zelf, de ideale partner. De eerste gesprekken met onze adverteerders én cases bij gereputeerde mediabedrijven in het buitenland (Financial Times, Schibsted, The Guardian, …), bevestigen ons aanvoelen dat we hiermee een gamechanger in de Belgische advertentiemarkt zullen zijn” zegt Hans De Rore, CCO bij Mediafin.

 

 

“Wij zijn verheugd om prominente mediatitels zoals De Tijd en L’Echo te kunnen toevoegen aan het lijstje van premium uitgevers die ons platform verkiezen om meerwaarde te creëren voor hun adverteerders door hen de juiste inzichten en data aan te reiken. Onze benchmarks tonen al aan dat De Tijd en L’Echo behoren tot een categorie van media die de lead nemen inzake brand building. Daarenboven is België een boeiende markt met een vooruitstrevende en gesofisticeerde blik op het gebied van media insights, research en data” voegt Anders Lithner, CEO bij Brand Metrics er aan toe.

 

Brand Metrics als extra dimensie bij het digitaal charter

Mediafin bouwde de voorbije jaren al een transparante relatie uit met haar adverteerders via het digitaal charter waarin 100% viewability, 100% human users, 100% conform data protection en 100% brand safety instaan voor kwalitatieve campagnes op de online kanalen van De Tijd | L’Echo.

 

Deze kwaliteit wordt daarenboven nog eens ondersteund door het Trust Onderzoek van Kantar TNS (2018) dat aangeeft dat De Tijd | L’Echo van alle newsbrands in België het hoogste vertrouwen genieten. Dit vertrouwen in de redactionele content van De Tijd | L’Echo correleert heel sterk met het vertrouwen in de advertenties in deze titels.

 

Het partnership met Brand Metrics voegt een extra dimensie toe voor adverteerders. Transparantie en kwalitatieve advertising zijn nu eenmaal de pijlers van dit charter. Mediafin implementeert Brand Metrics al vanaf deze maand voor adverteerders bij Trustmedia en Content Republic.

 

 

Voor meer informatie rond Brand Metrics en Mediafin, contacteer sven.lybaert@trustmedia.be