Mediafin lanceert digitale tool voor verplichte financiële berichten

Primeur in de mediasector
Brussel, 26 maart 2020 - Mediafin, uitgever van de kranten De Tijd en L’Echo, lanceert als eerste op de Belgische markt een digitale oplossing voor de publicatie van verplichte financiële berichten. Hiermee krijgen beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde vennootschappen een welkom alternatief voor hun berichtgeving via gedrukte kanalen.

Mediafin lanceert vandaag een digitale tool voor alle wettelijk verplichte financiële aankondigingen. Deze tool ontwikkelde het samen met het advocatenbureau Stibbe en voldoet volledig aan alle wettelijke verplichtingen.

Beursgenoteerde en niet beursgenoteerde vennootschappen zijn door de wet verplicht bepaalde financiële berichten publiek aan te kondigen, zoals de bijeenroeping van de algemene vergadering, een beursnotering en de uitgifte van obligaties. Tot voor kort dienden de vennootschappen deze berichten via de gedrukte krant aan te kondigen. Dankzij een aanpassing in de recentste vennootschapswetgeving is het nu ook toegelaten deze berichten te publiceren in de digitale versie van de krant, mits die aan specifieke voorwaarden voldoet. Mediafin heeft nu voor zijn kranten De Tijd en L’Echo deze aangepaste digitale omgeving gecreëerd.


Zichtbaar via alle digitale kanalen van Mediafin
Mediafin maakt de financiële aankondigingen via al zijn digitale kanalen beschikbaar : zowel via de digitale krantenversies van de Tijd en L’Echo op tablet en smartphone, als via de websites tijd.be en lecho.be.

    • De overzichtspagina ‘Financiële berichten’ lijst alle communicaties op. Naar deze pagina staan verwijzingen op o.a. de startpagina’s van de websites tijd.be / lecho.be en in de digitale kranten tijd.be/financiele-berichten & lecho.be/avis-financiers.
    • Op de pagina ‘Agenda Bijeenroepingen’ op de websites tijd.be | lecho.be staat per maand een overzicht van alle komende (Buitengewone) Algemene Vergaderingen. Deze financiële berichten blijven er beschikbaar en raadpleegbaar tot en met de dag van de vergadering.

 

Dankzij deze nieuwe digitale tool van Mediafin kunnen vennootschappen nu de Belgische beleggerscommunity bereiken via de digitale versie van De Tijd en L’Echo.

Hans De Rore, Chief Commercial Officer Mediafin: “De Tijd en L’Echo zijn meer dan ooit hét informatieplatform voor de Belgische beleggers en aandeelhouders, zowel professionelen als particulieren. 90% van de lezers is bezig met beleggen, 80% belegt in aandelen, 70% in fondsen. De digitale versies van De Tijd en L’Echo kennen een sterke groei van het aantal gebruikers. Met onze nieuwe digitale tool voor financiële berichten bieden we vennootschappen een eigentijdse en efficiënte toegang tot de Belgische beleggerscommunity. Dat maakt de nieuwe digitale tool bijzonder aantrekkelijk voor bedrijven die een wettelijk verplicht bericht willen communiceren.”

Meer informatie? Contacteer geert.spapen@trustmedia.be – 02/422.05.25.