Mediafin bouwt commerciële organisatie verder uit

 

Mediafin start het nieuwe decennium met een futureproof commerciële organisatie die een geïntegreerd antwoord biedt op alle communicatiebehoeften van de klant.

Vanaf januari 2020 benadert Mediafin de communicatiemarkt met de twee divisies “Trustmedia – beyond advertising” en “Bepublic” die de klant respectievelijk Marketing- en PR-oplossingen bieden. Een klantgericht business model uniek in zijn soort. Beide divisies lanceren bovendien nieuwe activiteiten.

Trustmedia – beyond advertising

Trustmedia – al jaar en dag de reclameregie van De Tijd | L’Echo – ontpopt zich tot een multidisciplinaire marketingpartner voor zijn klanten. Trustmedia schakelt enkele versnellingen hoger wat gepaard gaat met de nieuwe baseline “beyond advertising”. Trustmedia integreert naast de klassieke advertising-activiteiten vanaf nu ook een reeks complementaire marketing-activiteiten.

“Trustmedia – beyond advertising” staat voor:

    •           Advertising Trustmedia helpt adverteerders om het invloedrijkste en koopkrachtigste lezerspubliek van België te bereiken via crossmediale brandingcampagnes in de businesskranten De Tijd | L’Echo, personal financetitels Netto | Mon Argent, het fondsenmagazine Fonds en het luxemagazine Sabato. Dit doen ze met een uitgesproken multimediale en datadriven aanpak.

    •           Content Republic is gespecialiseerd in branded content en creative storytelling op maat: van strategie tot concept, creatie en publicatie. Zij creëren multimediale en multiplatform content mét impact. Elke boodschap wordt op een kwalitatieve en authentieke manier via het volledige ecosysteem van De Tijd | L’Echo, inclusief social, verspreid.

    •          Een “Financial Communications Agency” waarvan de naam binnenkort bekend gemaakt wordt. Met deze nieuwe divisie bedient Trustmedia de financiële markt met consulting en creatie van (jaar)rapporten en financiële communicatie, strategie, planning en productie van externe en interne communicaties, academy en events.

    •          News Services: deze business unit focust op het commercialiseren van de redactionele content van De Tijd | L’Echo op de B2B-markt. Zowel abonnementen, news feeds van De Tijd | L’Echo in externe CRM-systemen en innovatieve platformen zoals tailormade apps komen aan bod.

Het DNA van een nieuwsbedrijf

Hans De Rore, CCO van Mediafin, licht deze nieuwe organisatie toe:

“Met deze vernieuwde en versterkte organisatie beantwoorden we aan een groeiende klantenbehoefte: de markten waarin onze commerciële partners opereren, fluctueren en veranderen steeds sneller. Ze zijn dan ook op zoek naar een geïntegreerde communicatiepartner die hier samen met hen kan op inspelen: adviseren en implementeren van de langetermijnstrategie, in combinatie met het opzetten van flexibele kortetermijnacties en -campagnes.

Omdat we vanuit onze organisatie nu alle relevante expertises aanbieden, kunnen we sneller en gepaster dan ooit schakelen en net die oplossing aanbieden die op dat moment het meest geschikt is.

Welke expertise we ook inschakelen (PR, advertising, content, creatie, publishing, data, news, …)  de unieke kwaliteit en betrouwbaarheid van Mediafin is een constante. Alles wat we ontwikkelen voor onze klanten bouwt verder op het DNA van ons snel groeiende nieuwsbedrijf.”

Meer informatie? Contacteer hans.derore@mediafin.be.