Drie keer op rij het meest vertrouwde nieuwsmerk. Dat is goed nieuws, ook voor onze adverteerders.
De kwaliteit en geloofwaardigheid die eigen lezers toekennen aan De Tijd en L’Echo maken onze titels opnieuw tot de betrouwbaarste nieuwsmedia van België.
Uit het recente vertrouwensonderzoek van Profacts blijkt dat we voor de derde keer op rij (na eerdere metingen in 2018 en 2021) met voorsprong de betrouwbaarste nieuwsmedia blijven.

De Tijd en L’Echo: koplopers in vertrouwen
De Tijd (8,7/10) en L’Echo (8,6/10) halen de hoogste scores in een vergelijking met 39 andere nieuwsmerken.

Vertrouwde media = vertrouwde advertenties
Adverteren in een betrouwbare omgeving verhoogt de geloofwaardigheid van je merk.

Fake news blijft een grote zorg
Meer dan 80% van de Belgen maakt zich hierover zorgen. Social media en blogs worden met ruime voorsprong gezien als de voornaamste kanalen waar fake news opduikt.

Adverteren naast fake news? Slecht idee.
Advertenties in een onbetrouwbare context ondervinden serieuze imagoschade.
De boodschap is duidelijk: de geloofwaardigheid van adverteren wordt in sterke mate beïnvloed door de geloofwaardigheid van het nieuwsmerk én de geloofwaardigheid van de content waarin het verschijnt.
Interesse om het volledige onderzoek te ontvangen?
Of wil je meer weten over hoe jouw merk kan bouwen aan vertrouwen via sterke media-omgevingen? Let’s connect.
"*" indicates required fields
“*” = Verplichte velden
Door uw gegevens te delen geeft u Trustmedia toestemming u informatie te mailen over de verschillende producten en klantenevenementen van Trustmedia (De Tijd | L’Echo, Sabato, Netto | Mon Argent, Wealth, Fonds). Raadpleeg onze privacy en cookie policy voor meer informatie over hoe we uw data gebruiken.