De Belg heeft het meeste vertrouwen in het nieuws van De Tijd & L’Echo
In 2018 peilde marktonderzoeksbureau Kantar een eerste maal naar het vertrouwen dat de Belgen hadden in de eigen nieuwsmerken. In 2021 werd deze ‘trust barometer’ opnieuw uitgevoerd. De studie werd uitgevoerd bij 2980 Belgen.
Net zoals in 2018 kregen zowel De Tijd als L’Echo opnieuw het meeste vertrouwen van de Belgen. Het vertrouwen van de Belgen is ook groter in de traditionele media dan in sociale media. In totaal werden 39 Belgische nieuwsmerken opgenomen in de studie, zowel krantentitels, magazines, radio- en televisiezenders als sociale media.

Het onderzoek stelt ook opnieuw vast dat er een hoge correlatie (0,85) bestaat tussen het vertrouwen in het nieuwsmerk en het vertrouwen in advertenties die in die nieuwsmedia verschijnen. Het vertrouwen in het nieuwsmerk straalt zo dus ook af naar het vertrouwen in advertenties.

Alle details over dit ‘Trust onderzoek’ kan u terugvinden in een ‘tenpager’ die we u met veel plezier toesturen.
Stuur mij de tenpager op
“*” = Verplichte velden
"*" indicates required fields
Door uw gegevens te delen geeft u Trustmedia toestemming u informatie te mailen over de verschillende producten en klantenevenementen van Trustmedia (De Tijd | L’Echo, Sabato, Netto | Mon Argent, Wealth, Fonds). Raadpleeg onze privacy en cookie policy voor meer informatie over hoe we uw data gebruiken.