Native Advertising Awards 2024: Wederom dubbele nominatie voor Trustmedia

Vandaag maakte het Native Advertising Institute, de internationale vakorganisatie voor native advertising, de genomineerden van de Native Advertising Awards 2024 bekend.


Na de nominaties voor de Digital Media Awards Europe 2024 werd Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin (uitgever van businesskranten De Tijd & L’Echo) wederom 2 keer genomineerd in verschillende categorieën.


De eerste nominatie gaat naar ESG District in de categorie Strategie voor Best Use of Artifical Intelligence. ESG District is een platform op tijd.be en lecho.be waar alle informatie over duurzaamheidsinspanningen van bedrijven wordt gecentraliseerd. Het platform stelt een speciaal ontwikkelde AI-tool ter beschikking – de AI Assistent – die toelaat om snel en efficiënt tot alle nodige inzichten te komen. Gebruikers kunnen specifieke vragen stellen aan de AI Assistent. Op basis van alle beschikbare informatie geeft de AI Assistent relevante antwoorden, gaande van specifieke info over één bedrijf, tot algemene vergelijkingen tussen bedrijven of zelfs sector gebonden inzichten. Het project wordt ondersteund door lokale partners, waaronder KPMG en BNP Paribas Fortis.


https://esgdistrict.tijd.be/https://esgdistrict.lecho.be/


In de categorie Channel zorgde het innovatieve native stitch format voor de tweede nominatie in Best Use of Podcast. In 2022 deed Trustmedia een uniek tweeledig onderzoek naar de kracht van podcasts, uitgevoerd in samenwerking met Ipsos, een vooraanstaande speler in marktonderzoek, en de Universiteit Antwerpen. De inzichten uit dit onderzoek leidden tot de ontwikkeling van een nieuw podcast format: de native stitch. Met een native stitch wordt branded content naadloos op het einde van een redactionele podcastaflevering geïntegreerd, vb. in de vorm van een case of een expertisestuk. In 2023 zorgde Trustmedia op die manier voor een krachtige integratie van de expertise van consultant EY rond artificiële intelligentie in de redactionele podcasts ‘De AIonauten’ van De Tijd en ‘En clair: l’intelligence artificielle’ van L’Echo.


https://www.tijd.be/podcasts/de-aionauten.html https://www.lecho.be/podcast/en-clair.html


Op 12 juni 2024 worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de Native Advertising Days 2024 in Denemarken.

Meer info:

Trustmedia | Mediafin
Hannelore Barbé
Marketing & Communication Manager
hannelore.barbe@trustmedia.be
+32 476 894 594