De Tijd werd uitgeroepen tot Media Brand of the Year.
Nieuws
PERSBERICHT – Podcasts kill the radio star? / 1 op de 2 Belgische podcastluisteraars verkiest podcast boven radio
Onderzoek Ipsos: Podcasts net zo geloofwaardig als TV, radio en kranten De helft van de Belgische podcastluisteraars luistert liever naar podcasts dan dat ze de radio nog opzetten. Zo blijkt uit het eerste nationale Belgische podcastonderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van Mediafin bij 1500 Belgen. Bovendien vinden meer dan 8 op de 10 luisteraars […]
PERSBERICHT – Audiopodcasts van De Tijd en L’Echo nemen vliegende start
Gisteren 26 januari 2022 lanceerden De Tijd en L’Echo een eigen dagelijkse actuapodcast ‘De 7’ en ‘Le Brief’. Beide podcasts kenden alvast een vliegende start: na een halve dag online stond de teller al op een bereik van meer dan 20.000 luistersessies. Op iTunes voerde ‘De 7’ alvast de ranking aan van best beluisterde podcast. […]
PERSBERICHT – Audiopodcasts van De Tijd | L’Echo geven adverteerders extra audiodimensie voor hun multimediale campagnes
Op woensdag 26 januari 2022 lanceren De Tijd en L’Echo een eigen dagelijkse actuapodcast ‘De 7’ en ‘Le Brief’. Hiermee wordt het startschot gegeven van een verscheidenheid aan podcasts die geproduceerd worden binnen het audioproductiehuis van Mediafin. Adverteerders kunnen hun multimediale campagne versterken met audio-advertenties binnen de redactionele podcasts en hun thought leadership in de […]
PERSBERICHT – De Tijd bekroond tot European Newspaper of the Year
De Tijd is een jaar lang European Newspaper of the Year. De krant kaapte zopas de hoofdprijs weg voor de redesign en herconceptualisering van de weekkrant, als complementair medium bij de nieuwsapp en site. ‘Vorm en inhoud passen perfect samen’ Aan de competitie namen 161 kranten uit 24 landen deel. Volgens een 18-koppige vakjury van […]
PERSBERICHT – Belgische advertentietechnologie van Trustmedia, Adhese en Universal Media biedt alternatief voor third party cookies
San Pellegrino adverteert als eerste merk in België in nieuw Belgische ecosysteem Belgische consumenten rechtstreeks aanspreken met online advertenties zonder gebruik te maken van third party cookies. Dat is wat de nieuwe programmatietool van het in Gent gebaseerde Adhese mogelijk maakt. Trustmedia, het advertentiehuis achter L’Echo en De Tijd, implementeert zo als eerste de tool […]
PERSBERICHT – De Tijd en L’Echo ruimschoots marktleider bij Belgische beslissingsnemers.
Uit een marktonderzoek van Kantar blijkt dat de businessmedia De Tijd en L’Echo 6 op 10 van de beslissingsnemers binnen bedrijven bereiken die Belgische media lezen. Bovendien zijn de beide titels ook marktleider binnen zowel grote als kleine ondernemingen en ook nog eens binnen alle relevante beslissingsdomeinen. In totaal werden dit jaar bijna 1000 zogenaamde […]
Belg vertrouwt Twitter en Facebook steeds minder als nieuwsbron
Onderzoek Kantar: Vertrouwenskloof tussen sociale mediaplatformen en traditionele media groeit Belgen hebben steeds meer vertrouwen in nieuws dat ze ontvangen via traditionele media dan via sociale mediaplatformen. Dat blijkt uit een onderzoek van Kantar waarbij 3.000 Belgen vertrouwensscores toekenden aan 39 nieuwsmedia. Traditionele media krijgen een gemiddelde score van 8,31 op 10, terwijl sociale mediaplatformen […]
PERSBERICHT – Dedicated Media Sales House of the Year ‘Trustmedia’ breidt team uit
De regie Trustmedia zette sterke cijfers neer tijdens de eerste jaarhelft en ging zowel voor het team van het luxesegment als voor dat van de tailor-made “news services” op zoek naar bijkomende versterking. Eerder al kreeg ook het content marketing team er een paar extra handen bij. Trustmedia heeft de wind in de zeilen, ook […]
Media Sales House of the Year – AMMA
Trustmedia beyond advertising sleepte op 20/05 de Golden AMMA voor Media Sales House of the Year in de wacht. Ook het Lock Down? Stand Up! platform van Content Republic verdiende een Silver AMMA in de categorie Media Resilience Award.