Mediafin lanceert met trots een nieuwe innovatie om het audioaanbod van De Tijd en L’Echo te versterken. Lezers kunnen voortaan hun favoriete nieuwsartikelen beluisteren via de nieuwe text-to-speech-functionaliteit: ‘Luistertijd’ voor De Tijd en ‘Articles à écouter’ voor L’Echo.
Mediafin maakt hierbij gebruik van twee vaste AI-gegenereerde stemmen, waarbij een menselijke controle voor publicatie de kwaliteit garandeert. Text-to-speech is een waardevolle aanvulling op het bestaande podcastaanbod en speelt in op de toenemende vraag van onze lezers naar audiocontent.
Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin, biedt exclusieve sponsoringsmogelijkheden aan voor deze nieuwe dienst. Net zoals bij de dagelijkse podcasts *De 7* en *Le Brief*, kunnen bedrijven text-to-speech maandelijks exclusief sponsoren. Bank Van Breda is de eerste partner die deze innovatie tot eind december 2024 ondersteunt.
‘We zien dat ons podcastaanbod zeer succesvol is. Met deze nieuwe innovatie zorgen we voor een uitbreiding van ons commercieel aanbod, waardoor we adverteerders nog beter kunnen bedienen vanuit audio. We voegen ook een Brand Metrics-studie toe aan de campagne van de Bank van Breda, om te kunnen bepalen hoe text-to-speech bijdraagt aan hun merkbekendheid. Gezien de sterke resultaten vanuit onze dagelijkse podcast, verwachten we dat text-to-speech dezelfde grote impact zal hebben.’ – Dominique Van Santfoort, Business Development Manager Video & Audio bij Trustmedia.
Elke werkdag om 16 uur selecteert de redactie de belangrijkste verhalen en stelt ze in audioformaat beschikbaar. De verhalen worden gebundeld in een afspeellijst die te beluisteren is via tijd.be, lecho.be, CarPlay en de apps van De Tijd en L’Echo. Gebruikers van die apps ontvangen dagelijks om 16 uur een pushmelding dat de nieuwe audioverhalen beschikbaar zijn.
Een extra voordeel voor het publiek: tot het einde van het jaar kunnen zowel abonnees als niet-abonnees onbeperkt luisteren naar de audioverhalen.
Met deze uitbreiding zet Mediafin een volgende stap in het verder ontwikkelen van haar audioaanbod en het creëren van nieuwe mogelijkheden voor adverteerders.
‘Met onze dagelijkse podcast De 7 en Le Brief zijn we marktleider. Uit ons recent podcastonderzoek* blijkt dat lezers van De Tijd en L’Echo 32% intensiever luisteren naar podcasts dan de gemiddelde Belg. Dit betekent dat bijna 3 op de 10 van onze lezers minstens vijf dagen per week naar podcasts luisteren. Text-to-speech is een antwoord op de nog steeds groeiende audiohonger van het publiek van De Tijd en L’Echo.” – Hans De Rore, CCO Mediafin
Wenst u meer info?
Contacteer Trustmedia via:
- Dominique Van Santfoort – Business Development Manager Video & Audio – Dominique.vansantfoort@trustmedia.be – +32479839719
- Hannelore Barbé – Marketing & Communication Manager – hannelore.barbe@trustmedia.be – +32 476894594
*Bron: Power of Podcast 2024, Ipsos