De nieuwste economische voorspellingen voor België wijzen op een gematigde groei van 0.3%, wat aan de lagere kant van het spectrum ligt. Om de welvaart van ons land te behouden is meer groei nodig. Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin (uitgever van De Tijd & L’Echo), lanceert met ‘Beyond Advertising – Strategies for Growth’ een initiatief dat in de kijker zet hoe media en communicatie een essentiële rol spelen bij het creëren van groei. Beyond Advertising -Strategies for Growth is een inspiratiereeks voor en met de verschillende media-agencies.
Mediafin en zijn titels De Tijd & L’Echo kennen al meer dan 10 jaar een continue groei. Wat is de strategie achter dit parcours? En hoe kan je die groei gebruiken om ook merken en bedrijven te laten groeien? Dat vormt de basis van de inspiratiereeks Beyond Advertising – Strategies for growth. Op de agenda? Boardroomsessies met een mix van strategische, redactionele en commerciële topics waarin media-agentschappen rechtstreeks in dialoog gaan met Peter Quaghebeur, CEO van Mediafin, en de met hoofdredactie van De Tijd & L’Echo (Isabel Albers, Peter De Groote en Paul Gérard).
“De prognose van een bescheiden groei van 0.3% benadrukt de behoefte aan meer strategische communicatie om de economie te ondersteunen en te stimuleren. Communicatie speelt een cruciale rol bij het opbouwen van vertrouwen, het aantrekken van investeringen en het stimuleren van consumentenbestedingen. De juiste doelgroep efficiënt bereiken, is in de praktijk het beste realiseerbaar door in te zetten op lokale Belgische media.” – Hans De Rore, CCO Mediafin
In navolging van de boardroomsessies verschijnt de native reeks Beyond Advertising – Strategies for growth in De Tijd & L’Echo, op tijd.be en lecho.be. In deze reeks komen de verschillende media agencies van de UMA aan het woord met hun recepten voor een duurzame groei.
“Ik vergelijk het vaak met koken”, zegt Hugues Rey, voorzitter van UMA, “Om heerlijke gerechten te bereiden, hebben restaurants twee dingen nodig: de beste producten uit de buurt – dat zijn de lokale media – én de beste koks – dat zijn de mediabureaus.”
De native reeks verschijnt vanaf 24/05/2024 in De Tijd & L’Echo en op tijd.be/beyondadvertising en lecho.be/beyondadvertising.
Meer info:
Voor meer informatie, contacteer Hannelore Barbé, Marketing & Communication manager Trustmedia – hannelore.barbe@trustmedia.be – +32 476 894 594