Marketing met creativiteit zorgt voor meer effectiviteit. Daar bestaan tal van studies over die dat bewijzen. En toch lijken sommige adverteerders (en bureaus) uit het oog verloren welke superkracht ze in handen (kunnen) hebben.
Daarom heeft ACC, met een aantal zeer geëngageerde straffe strategen, een whitepaper gemaakt rond creatieve effectiviteit. Hierin worden de belangrijkste onderzoeken op een rijtje gezet en geconcretiseerd in 7 aanbevelingen van ervaren strategen. Er is ook een luik “conversation starters” toegevoegd om het gesprek over de waarde van creatief denken tussen bureaus & opdrachtgevers op gang te trekken.
Deze whitepaper wordt ook ondersteund door een campagne in De Tijd & L’Echo in het kader van het partnership van ACC met Trustmedia, part of Mediafin. Zo brengen we deze creatieve effectieve boodschap ook over aan de decision makers bij adverteerders. De – weeral sterke – creatie hiervoor werd gemaakt door FamousGrey.
Je kan de whitepaper “MC = E². Hoe marketing met creativiteit zorgt voor veel meer effectiviteit.” hier downloaden of je exemplaar aanvragen bij lia@acc.be .
CREDITS:
Client: ACC: Petra De Roos – petra@acc.be
Client: Trustmedia, part of Mediafin: Hans De Rore, Bart Gunst, Hannelore Barbé
Creative agency: FamousGrey
Creative director: Peter Ampe, Antoinette Ribas
Creative team: Yana Gestels, David Magnus, Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert
Lead designer: Jan Sidgwick
Strategic director: Dominique Poncin
Desktop publisher: Franco Scaramuzza
Account director: Matthias Roose